경제이야기

Voorbeelden van de groei en innovatie van TATA Group

mokhwakakao 2024. 7. 13. 08:25
반응형

De impact van de Tata Group op de Indiase economie en samenleving is aanzienlijk. De Tata Group is actief in een verscheidenheid aan industrieën, waaronder de auto-, staal-, informatietechnologie, financiën, infrastructuur, consumptiegoederen en defensie, en beschikt over 29 beursgenoteerde bedrijven. Daarnaast zijn er talloze filialen en filialen, waardoor het bedrijfsnetwerk zeer complex en gediversifieerd is. De jaarlijkse omzet van de Tata Group bedraagt ​​$150 miljard en er werken ruim 1 miljoen mensen. Hiervan nemen de diensten van Tata Consultancy een bijzonder belangrijke positie in in termen van omzet en bedrijfswaarde.

반응형

De geschiedenis van Tata gaat terug tot de 19e eeuw. Het begin van deze groep was een handelsmaatschappij opgericht door Jamsetji Nuserwanji Tata in 1868. Aanvankelijk breidde hij zijn bedrijf uit naar de productie van katoentextiel en startte hij de hotel- en staalbedrijven. Hij richtte het Taj Mahal Hotel op in 1903 en de eerste staalfabriek van India in 1907, waarmee hij bijdroeg aan de ontwikkeling van de Indiase economie. Daarna betrad het de markt voor consumptiegoederen en nam het ook deel aan de sieraden- en horlogebranche. Samen met de groei van de Indiase economie diversifieerde de Tata Group zijn belangrijkste activiteiten naar chemicaliën, techniek, auto's en ICT.

 

Sinds 1945 is het ook betrokken bij de productie van diesellocomotieven, auto-onderdelen, airconditioners en vrachtwagens. Het begon in 1991 met de productie van zijn eerste auto en introduceerde in 1998 zijn eigen SUV, de Tata Safari. Tata Motors vestigde zijn positie op de wereldmarkt door de overname van Daewoo Motors en Jaguar-Land Rover, en op basis hiervan groeide de omzet in 2015 ruim zeven keer.

 

Tata Consultancy Services, opgericht in 1968, staat geregistreerd als het eerste IT-bedrijf van India en begon zijn activiteiten voornamelijk op banken, financiële instellingen en bij Tata aangesloten bedrijven. Beginnend met ons eerste overzeese project in Iran in 1971, hebben we onze activiteiten uitgebreid naar mondiale markten zoals de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. In 2003 bedroeg de omzet meer dan $ 1 miljard en werd het bedrijf genoteerd aan de Indiase aandelenmarkt en stond dat jaar op de derde plaats qua bedrijfswaarde. In 2018 vierde het zijn 50-jarig jubileum en behoorde het tot de top drie van merkwaarden in de mondiale IT-dienstensector, en steeg in 2022 naar de tweede plaats.

De groeifactoren van de Tata Group zijn haar vermogen om marktveranderingen te lezen en haar bedrijfsportfolio uit te breiden of te transformeren, haar fusie- en overnamestrategie door middel van wereldwijde expansie, en haar bedrijfsmanagementfilosofie gebaseerd op sociale waarde en vertrouwen. In plaats van winst na te streven, streeft Tata naar duurzame groei en waardecreatie voor de lokale gemeenschap en belanghebbenden, en draagt ​​hierdoor bij aan het koesteren van talent via het Tata Scholarship Program en de oprichting van het Indian Institute of Science (IISc). De filosofie van voorzitter emeritus Tata dat "belofte is belofte" vormt de basis van de groep, en haar sociale verantwoordelijkheid wordt in de praktijk gebracht door voorbeelden zoals de lancering van de Tata Nano-auto.

 

Als India's 'nationale onderneming' is de Tata Group een bedrijf dat niet alleen economisch succesvol is, maar ook sociaal gerespecteerd. Als representatief voorbeeld streven we naar voortdurende innovatie en groei door een uitdaging te benoemen die verder gaat dan software en ruimtevaarttechniek voor de duurzame energie- en halfgeleiderindustrie. Op deze manier zet het groeiverhaal van de Tata Group zich tot op de dag van vandaag voort, waarbij het belang van de filosofie en strategie van het management wordt benadrukt.

반응형